Att inte kunna låta bli

Det här är väl en klassisk såhär-har-jag-bloggat-genom-tiderna-sammanfattning, och på intet sätt unik. Men ändå: Det var nämligen så att jag, liksom många med mig, en gång i tiden hade en skunkdagbok. Där var jag allmänt emo-aktig, hette kevlarsjälen och skrev på ett svårt och lite tillgjort (men ibland fint) sätt. Sedan kom lunarstorm med den dagboken, och sedan hade jag en och annan privat blogg. Under de senaste åren har jag dock inte haft något behov av annat än min väluppdaterade bokblogg. Mycket i mitt liv kretsar kring böcker och det har därför räckt med den.

Däremot känner jag nu att det kan vara kul även med en privat blogg. Hur privat den blir återstår att se, men jag ska försöka att censurera så lite som möjligt. Det är en plats jag ägnar åt att skriva om det som inte är böcker. Och jag vill poängtera: Det kommer inte vara inlägg efter inlägg där jag i detalj berättar om vad jag har gjort den dagen och visar bilder på min frukostsmörgås. Den som vill ha det har många bloggar att välja mellan på internet. Och så ska man väl poängtera att mina åsikter är mina och inte min arbetsgivares? Men det är ganska uppenbart.

Om jessicaosv

Copywriter, skribent, litteraturvetar-student, stockholmare, poet, bokoholist, pratig och tänker alldeles för mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att inte kunna låta bli

  1. Mr WordPress skriver:

    Hi, this is a comment.
    To delete a comment, just log in, and view the posts’ comments, there you will have the option to edit or delete them.

Kommentera

