Istället för yoga: lantlig miljö

Hela mitt liv har jag varit lite för tuff för landet och tyckt att det är tråkigt. Fast egentligen tror jag att det snarast varit något slags pubertal anti-verksamhet. För let’s face it – jag har alltid varit typen som föredrar att läsa framför att slå klackarna i taket. Jag älskar att umgås med folk etc etc och är inte isoleringstypen, men det krävdes nog en viss mognad helt enkelt, för att inse att jag gillar att vara på landet.

För att bota magknutar orsakade av stress så krävs någon form av förändring. Jag tror inte på att köra på i samma tempo konstant. Det kanske går i ett, två eller till och med fem år men förr eller senare tar det stopp. Sedan kan folk säga vad de vill, egentligen är det logiskt att ens kropp inte pallar med ca 50.000 saker för mycket varje vecka.

Jag håller ju inte på med yoga, och tycker att hela landet har drabbats av en sådan enorm leva-i-nuet-fixering att det nästan slår över och blir stressigt i sig (vilket väl inte varit tanken). Istället ska jag försöka bota stresskänslorna med att vara på landet några helger i rad.

I helgen var jag på landet mellan lördag och söndag. Satt vid vattnet, gick på grusvägar, maratonläste och drack lika mycket Cola Light som om jag varit i Stockholm. Och idag är det måndag och ingen stressklump har börjat banka på inifrån magen. Detta faktum gör att jag tror att min plan är ganska smart.

Det vore kanske något att lansera (som om det vore något nytt fast det egentligen är helt självklart) –  en kurs i att mörda stressklumpar med lantliga miljöer.

Om jessicaosv

Copywriter, skribent, litteraturvetar-student, stockholmare, poet, bokoholist, pratig och tänker alldeles för mycket.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

