Saker som snurrar i huvudet

Jag har typ hur många idéer som helst om vad jag vill skriva om i den här bloggen. Men så är det tiden som går och dagarna som sveper förbi i ett glatt men stressigt dis. Jag har ägnat massor av tid åt min bokblogg som numera kommer uppdateras varje dag.

Hursomhelst så vill jag ju inte skriva en sådan där blogg som berättar om vad jag gör varje dag. Istället kommer här några saker som jag tänker mycket på just nu:

* Det är dags att börja med två hemtentor nu i slutet av terminen. Den ena tänker jag börja med redan imorgon och ska då skriva om Alice i Underlandet. Det ska bli ganska intressant. Den andra hemtentan delas ut senare i veckan.

* Skitsmart av USA att döda Bin Ladin. Hjälten dör i slutet av filmen och sedan blir allt halligosingen och pluttinutt och konjak i kvällssolen på terassen, precis som i filmerna. Eller så blir det absolut inte så. Det lutar åt det senare.

* Imorse snöade det men jag påverkas inte så mycket av vädret. Det var däremot chockerande att vakna på morgonen och se något vitt som ramlade från himlen. Vår katt satt som klistrad vid fönsterrutan precis som han gjort många vintermorgonar.

* Jag älskar att kunna vakna bredvid världens smartaste, snällaste & snyggaste person.

* Först åker jag till Rom och känner typ: åh, det här är ju verkligen världens bästa stad och åh, här vill jag bo igen. Sedan blir jag lite mätt på det och tänker att jag ska resa till andra städer emellan, innan jag återvänder till Rom. Och så går det två år och suget börjar igen. Så är det nu. Jag längtar efter krasande nötskal under ballerinaskorna på Campo dei’ fiori där man dricker en caffè latte och ler igenkännande mot servitriserna. Jag saknar att stå en stund och titta ner på katterna på Lago D’argentina. Jag saknar att promenera över bron till Trastevere och spontant gå in på en restaurang för världsgod pasta. Jag saknar att sitta i parken som jag och Holly hittade och prata, prata, prata.

* Den som vill är välkommen att dricka kaffe på takterassen som hör till huset där jag bor. Det är väldigt mysigt och fantastiskt på alla sätt och vis.

Om jessicaosv

Copywriter, skribent, litteraturvetar-student, stockholmare, poet, bokoholist, pratig och tänker alldeles för mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Saker som snurrar i huvudet

  1. tekoppenstankar skriver:

    Är jag också välkommen på en kaffe?😉 (kaffeberoende tekopp…)

  2. Stephanie skriver:

    Jag ska komma till din takterass! När kan du? Onsdag? Torsdag?
    /Stephanie

Kommentera

